Prawa autorskie

Wszelkie zdjecia zamieszczone na powyzszym blogu sa mojego autorstwa. Kopiowanie lub ropowszechnianie ich bez mojej zgody jest sprzeczne z prawem.

wtorek, 12 kwietnia 2011

Lemon chicken stir-fry

Przepis pochodzi z A world of recipes - China (lekko zmodyfikowany przez mnie). Pierwszy raz jadlam kilka lat temu i nie przypadl mi zupelnie do gustu, prawdopodobie uzyto wtedy zbyt wiele cytryny i byl za kwasny. Ostatnio maz zamowil sobie podczas naszej wycieczki do Liverpool'u i strasznie nam smakowal, wiec postanowilam sprobowac. Przepis jest bardzo prosty i a jednoczesnie daje ciekawy smakowo efekt.

- 2 piersi z kurczaka
- 4 lyz. stolowe soku z cytryny
- 1 lyz. stolowa soya sos
- 2 lyzeczki maczki kukurydzianej
- 1 lyzeczka pasty czosnkowej
- wg uznania pasty chilly
- sol, bialy pieprz do smaku

wg przepisu daje sie 50g puszke chestnuts i 25g puszke pedow bambusa, ale ja nie lubie chestnuts, maz bambusa, wiec zastapilam:
- peczek spring onion
- garsc kielek
- kilka grzybow mun

Oczywiscie mozan wg upodoban

Wykonanie:
Wymieszac soya sos, maczke, sok z cytryny. Do mikstury dodac pokrojona piers z kurczaka. Marynowac przez conajmniej 2 - 3 godz. mieszajac okazjonalnie.

Podsmazyc mieso wraz z marynata, pastami czosnkowa i chilly, przez ok. 7 min. Dodac pozostale skladniki, dusic pod przykryciem do gotowosci warzyw.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz